Q-Music: eigen reclameverkoop

Q-Music Nederland gaat per 1 januari 2006 haar eigen reclameverkoop doen. Hiertoe zal Q-Music een eigen reclameverkooporganisatie opzetten. Sinds de start van Q-Music in Nederland wordt de reclameverkoop door Talpa Radio Nederland uitgevoerd.
Peter Bossaert, directeur Q-Music Nederland & Vlaanderen gaf destijds aan op regelmatige basis deze samenwerking te zullen evalueren. De evaluatie heeft als resultaat een voortijdig einde van de samenwerking die oorspronkelijk voor enkele jaren was opgezet. Marc Antonioli, commercieel directeur van Q-Music zegt desgevraagd dat het sowieso beter is de reclameverkoop en de radiozender in één hand te hebben. “Het gaat nu in de radiomarkt niet echt lekker. mediabureaus zijn voorzichtig, daarom is duidelijkheid logisch,” aldus Antonioli tegenover DutchMedia.

De reclameverkoopsamenwerking in Vlaanderen, waarbij Q-Music de reclameverkoop voor het Talparadiostation 4FM doet, wordt gecontinueerd. Talpa-woordvoerder Thomas Notermans heeft over Vlaanderen ‘nooit ontevredenheid’ gehoord. Talpa Radio Nederland blijft de radioverkoop voor Radio 10 Gold doen. In welke constructie is volgens Notermans nog niet uitgekristaliseerd, al ligt het organisatorisch onderbrengen bij het Talpa-station Radio 538 voor de hand. Q-Music zal drie reclameverkopers van Talpa Radio overnemen voor de nieuw op te zetten eigen reclameverkoopafdeling.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *