Essent Kabelcom/@Home: 250.000 digitale kabelkijkers; 20.000 HDTV-ontvangers uitgezet

Essent Kabelcom/@Home heeft bekend gemaakt inmiddels 250.000 digitale kabelabonnees te hebben. 20.000 daarvan hebben een HDTV-kabelontvanger aangeschaft. Sinds het ‘buiten de Randstad’ kabelbedrijf in januari 2005 met een andere (eigen) strategie voor digitale kabeltelevisie startte, steeg het aantal abonnees volgens het bedrijf ‘explosief’: destijds waren er slechts 35.000 digitale kabelabonnees. Het kabelbedrijf hanteert de strategie waarbij kijkers een eigen digitale kabelontvanger dienen te kopen voor ontvangst van de digitale kabelsignalen die zonder meerkosten meegeleverd worden via het standaardpakket (15,20 euro per maand). Daarnaast biedt het bedrijf ook ‘extra’ pluspakketten, premiumzenders en HDTV-abonnementen.

Met haar prestaties is bij Essent Kabelcom/@Home circa 14,4 % van haar klantenbase in het bezit van een digitale kabelontvanger, zonder dat deze kabelaar daartoe een omschakel- of ‘toezenden van digitale ontvangers’ strategie heeft, zoals bij sommige andere kabelaars het geval is. De kabelaar
verwacht eind dit jaar 300.000 digitale kabelklanten te tellen; begin 2009 moet dit de helft van de 1,74 miljoen kabeklanten worden volgens de eigen prognoses van Essent Kabelcom.

Het kabelbedrijf maakte van één provincie detailcijfers bekend: In Limburg hebben 65.000 abonnees van de 425.000 analoge kabelklanten een digitale kabelontvanger. Venray omvat percentueel (17,8 %) daarbij de meeste digitale kabelklanten van de Limburgse steden.

Essent Kabelcom/@Home is betrokken bij een fusie- en overnameproces waarbij Warburg Pincus/Cinven naar verwachting begin volgend jaar het kabelbedrijf overnemen en zullen onderbrengen in Zesko Holding opdat een fusie met Multikabel/Casema gerealiseerd zal kunnen worden.

One thought on “Essent Kabelcom/@Home: 250.000 digitale kabelkijkers; 20.000 HDTV-ontvangers uitgezet”

Leave a Reply to satellietzaak Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *