BBC World niet langer analoog circa 40 % van Casema-gebieden; LiveShop neemt deels zenderplek over

BBC World zal op 2 oktober in circa 40 % van het werkgebied van Zesko-kabelaar Casema niet langer analoog worden gedistribueerd via de kabel. De zender zal met uitzondering van o.a. de gemeenten Utrecht en Den Haag worden vervangen door de homeshopzender LiveShop. Deze zender is voor 51 % in handen van ChelloMedia, die samen met UPC Nederland onderdeel is van Liberty Global. BBC World zal wel digitaal via de kabel bij Casema beschikbaar blijven. Dit zijn Casema, LiveShop en BBC World overeengekomen. Het Gesprek zal tijdelijk tot 15 december van 19 tot 24 uur op het kanaal van LiveShop uitzenden. Op langere termijn is het de bedoeling dat het analoge kanaal op de Casema-kabel zal worden uitgezet. LiveShop zal in de Casema-kabelgebieden waar BBC World analoog te zien blijft, tot 15 december op het Etalagekanaal worden uitgezonden. LiveShop wordt ook 7 uur per dag op RTL 8 uitgezonden.
Reden van het willen digitaliseren van BBC World is voor Casema dat ze op deze wijze een meerwaarde denkt te creƫren voor haar digitale aanbod. BBC World is onderdeel van het digitale basisaanbod dat op haar beurt onderdeel is van het standaardpakket. Naar verluid krijgt BBC World een vergoeding mee van Casema voor de digitalisering. BBC World is overigens ook via Digitenne van KPN en ongecodeerd op satelliet beschikbaar.

4 thoughts on “BBC World niet langer analoog circa 40 % van Casema-gebieden; LiveShop neemt deels zenderplek over”

  1. Weer een kwaliteitszender de nek omgedraaid door een kabelaar. Wat er in de plaats voor komt is meer van hetzelfde en niets anders dan ranzigheid.

  2. Absoluut mee eens. CNN mogen we wel allemaal bekijken, maar een andere goede wereldzender zoals BBC World niet.
    En reclame-programma’s zouden ze moeten verbieden.

  3. Fijn hoor, waarom nou net BBC World. Ik kijk daar juist net het enige technologie programma “Click” en andere programma’s. Waarom gooien ze gewoon niet TV5 of ZDF van de kabel daar kijkt toch 95% van de nederlanders niet op. Dus nu moet ik een kasje van minimaal 100 pleuro betalen om alleen Click en het nieuws te kunnen kijken, Way to go Casema NOT!

  4. De hele digitalisering van radiozenders in PUUR een COMMERCIEEL gedoe.Wij als luisteraars vragen hier niet om . Het wordt door je strot gedrukt.

    Leve de digitalisering…

    En hoe zit het straks met al die miljoenen auto radio’s??

    FF slechte ontvangst, en radiostilte.
    Lekker dan, nu af en toe wat ruis, maar nog wel ontvangst.

    gr Freddy.

Leave a Reply to Henk Rentenaar Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *