Q-Music Nederland 2007: sterke omzetgroei maakt verlies fors lager

Q-Music Nederland draaide in 2007 een fors hogere omzet dan in 2006 en wist daarmee de verliezen terug te brengen. Dit blijkt uit het jaarverslag dat DutchMedia heeft verkregen. Het bedrijf boekte 22,398 miljoen euro omzet met een netto verlies van 4,149 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor rente en belasting bedroeg 3,6 miljoen euro. De omzetgroei van 38 % is volgens het jaarverslag gerealiseerd dankzij een ‘goed ingewerkt’ verkoopteam en een ‘mooie groei’ aan luistercijfers. 18,2 miljoen euro werd aan spotreclame gerealiseerd; 4,19 miljoen euro uit overige omzet. Opvallend is dat bij Q-Music Nederland de personeelskosten fors zijn gestegen van 2,68 miljoen naar 3,26 miljoen euro; vooral doordat het bedrijf forse freelancekosten is gaan maken. Ook valt op dat het bedrijf op 31 decemberjl. 13,36 miljoen euro aan schuld had uitstaan bij eigenaar De Persgroep NV. Q-Music heeft in Nederland 35 arbeidsplekken.

Q-Music verwacht dit jaar een omzetstijging van 25 %, maar verwacht nog steeds een negatief nettoresultaat. Het FM-etherfrequenctiekavel van Q-Music Nederland drukt de resultaten: jaarlijks is het 10,05 miljoen euro verschuldigd aan de staat der Nederlanden tot 1 september 2011.

Q-Music-directeur Peter Bossaert toont zich tevreden over de restulaten. “Ik ben blij met de resultaten. Deze zijn beter dan gepland,” aldus Bossaert. Volgens de directeur van Q-Music Nederland én Vlaanderen is bij de prognoses die deze los heeft gelaten als directeur altijd beter gepresteerd. Het plan is om in 2009 voor Q-Music break-even te draaien.

One thought on “Q-Music Nederland 2007: sterke omzetgroei maakt verlies fors lager”

  1. Sportreclame = spotreclame, afgeleid van spotjes. Dat maakt het wat duidelijker…

    Groet, Keess

Leave a Reply to Keess Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *