Canal Digitaal in april met nieuw verkoopmodel: bruikleen

Canal Digitaal start in april met haar nieuwe verkoopmodel waarbij ze digitale satellietinstallaties in bruikleen biedt bij abonnementen. Dit model komt naast het huidige model waarbij klanten zelf de apparatuur kopen, dit model (ook met losse smartcards) blijft bestaan. Canal Digitaal hoopt hiermee nieuwe groepen klanten te kunnen aantrekken.

Kern van het aanbod is volgens woordvoerder Martijn van Hout het idee een totaalconcept te bieden: de installatie is daarbij inbegrepen. Voor 99 euro instapkosten en 19,95 euro aan abonnementskosten krijgen nieuwe klanten een Familiapakket alsmede het HD-pakket. Daarbij wordt Astra1&3 (19,2 en 23,5 Oost) ontvangst geboden waarbij een Triax schotel met Duo LNB geleverd wordt en een Philips DSR 7121 ontvanger. Dit is een relatief simpel te gebruiken operator geboden standaard-ontvanger. Voor 29,95 euro per maand biedt Canal Digitaal daarbij de Philips DSR 8121 met het Entertainment en HD-aanbod. Later worden ook andere pakketvormen aangeboden. Oorspronkelijk vreesde de detailhandel dat ze buiten spel zou worden gezet als Canal Digitaal meer met ketenbedrijven en eigen verkoop/installaties aan de slag zou gaan. Volgens Canal Digitaal zijn de verhoudingen inmiddels genormaliseerd en is er een goede onderlinge verstandhouding voor de in de plek gekomen. De detailhandel blijft ook met de nieuwe verkoopmodellen haar plek in de markt voor Canal Digitaal behouden. Canal Digitaal heeft volgens de OPTA-rapportages te maken met een stabilisatie van haar klantenaantal en blijkt vooral concurrentie te hebben van Digitenne van KPN. Canal Digitaal wil niet ingaan op klantcijfers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *