KabelSlak?

Consumentenprogramma’s hebben veelal lijstjes om aan te tonen wat er aan de hand is met bedrijven en hun klant(on)vriendelijkheid.

De VARA heeft met KASSA de ‘Top 3’ waarin Essent, Casema en UPC afwisselend in voorkomen, KRO’s Ook dat Nog heeft tegenwoordig de ‘Gouden Slak’. Middels nominaties komen elke uitzending bedrijven aanbod die voor deze titel kunnen gaan.

De eerste keer was Casema aan de beurt. Casema heeft overigens aangekondigd de helpdesk en de klantenservice op orde te brengen.
Voor UPC geldt hetzelfde. Casema zat in de eerste nominatie, UPC in de vijfde. Typerend is dat beide bedrijven beterschap beloven in de toekomst, van UPC is dat al jaren bekend. Essent staat nu op nummer 10, maar komt mogelijk dus nog aan de beurt….

‘Dit is het moment op alles uit uw kabel te halen’ met die slogan propageren de kabelbedrijven dat alle produkten via EEN bedrijf zouden kunnen lopen. Deze slogan opvolgen, heeft altijd een risico: immers als er een probleem ontstaat, geldt gelijk voor alle diensten een potentieel afsluitrisico. Interessant dat nota bene vanavond Ook dat Nog de tip gaf om diensten nooit allemaal bij EEN bedrijf onder te brengen.

Kijk ook op:
Casema-nominatie Gouden Slak
UPC-nominatie Gouden Slak

Wat overigens soms moeilijk te begrijpen is, indien het gaat om het willen aangaan van abonnementen of problemen met bestaande abonnementen, is dat sommige mensen overstappen naar andere bedrijven blijkbaar moeilijk vinden…..

Televisie & radio: er bestaat (overal in Nederland) satellietontvangst met schotels, en evt. in bepaalde gebieden DVB-T, Internet: ADSL is er zowat overal zeker eind dit jaar, telefonie: er bestaan ook secundaire operators naast KPN. Consumentenorganisaties en -programma’s wijzen er nauwelijks op dat overstappen in veel gevallen mogelijk is (daarmee zouden de dominante machtposities overigens minder kunnen worden)!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *