Reorganisatie Slam! FM: ‘tering naar de nering’

Slam! FM is bezig met een reorganisatie. Dit is een gevolg van teruglopende reclame-inkomsten sinds medio augustus. Volgens aandeelhouder Lex Harding is dit een gevolg van een teruglopende reclamemarkt, die uiteindelijk leidde tot liquiditeitsproblemen. “Sommige andere stations hebben misschien meer vlees om hun botten, maar bij Slam! FM is dit direct te merken”, aldus Harding tegenover DutchMedia. Het is de “tering naar de nering” zetten. De aandeelhouders van Slam! FM (Lex Harding Marcel Dijkhuizen en Ruud Hendriks) hebben besloten niet bij te storten. Slam! FM had in 2007 gemiddeld 31,6 werknemers op basis van een volledig dienstverband in dienst. In 2006 waren dit er 24. Na de reorganisatie zullen dit er 20,4 zijn. Uit het jaarverslag 2007 bleek dat een breakeven-resultaat in 2009 was voorzien. Het is onduidelijk of dit – gezien de economische situatie – nog behaald zal kunnen worden. In totaal verlaten 14 mensen het radiostation, waarvan drie personeelsleden hun aflopende contract niet verlengd zien. Voor de luisteraars zou de reorganisatie geen gevolgen hebben: de gepresenteerde radioprogramma’s op Slam! FM blijven, zij het dat de ochtendprogrammering iets wordt aangepast en er een andere ochtendjock komt.

Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur van Slam! FM noemt het uitermate treurig dat het tot dit besluit heeft moeten komen. Toch is Bierhorst optimistisch: “We zijn nu klaar voor de toekomst, ondanks het slechte nieuws is het team in goede harmonie,” aldus de algemeen directeur van Slam! FM die er op wijst dat het station nu zeer efficient en effectief te werk zal gaan.

One thought on “Reorganisatie Slam! FM: ‘tering naar de nering’”

Leave a Reply to a Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *