UPC: dalende abonnees in Nederland….

UPC maakt netto winst, althans over het eerste half jaar van dit jaar.
Da’s een opsteker, voor het nog steeds in problemen verkerende kabelbedrijf.

Maar de abonnees in Nederland DALEN nog steeds.
Van de analoge kabelkijkers zijn er nu 2.304.200 (stand 30 juni jl);
Het verlies tov 30 maart jl is 7500 abonnees. Vorig kwartaal
daalde het aantal ook al licht. Dalende aantallen bij kabelexploitanten
kwamen tot 2002 eigenlijk niet of nauwelijks voor in Nederland….

Digitaal weet UPC geen (netto) nieuwe klanten binnen te halen met hun UPC Digital:
47.500 abonnees telt het bestand nu (30 juni jl); 2.200 minder dan 30 maart jl.
De kabelabonnees van het aan te kopen Canal+ (zo’n 280.000) heeft UPC blijkbaar hard nodig om die te converteren naar UPC Digital………..
Als officiele reden van het verlies van UPC-abonnees geeft UPC op het introduceren van een nieuw database systeem en het ‘opschonen’ van hun bestanden….De vraag is dan of oude cijfers klopten…. Vast staat dat UPC nieuwe abonnees in ieder geval niet weet te trekken?!

Opvallend overigens dat in de stukken ook staat dat het nieuwe UPC, UGC Europe (UGC staat voor UnitedGlobalCom, de naam van de moedermaatschappij, een dochter van Liberty Media) gaat heten na de herstructurering. Zouden ze het merk UPC dan inwisselen voor UGC???

UPDATE:
het merk UPC blijft gewoon bestaan blijkt bij navraag. UGC Europe zal als bedrijfsnaam en moeder op de plek komen van UPC (international). UPC Nederland blijft gewoon UPC Nederland…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *