Cijfers UGC:aboneecijfer UPC NL blijft licht dalen

Het aantal analoge abonnees van UPC in Nederland blijft (licht) dalen. Dit blijkt uit de cijfers die UnitedGlobalCom (UGC) vandaag bekend heeft gemaakt. Op 30 september jl. had UPC in Nederland 2,285 miljoen abonnees. Daarmee heeft UPC 87,39 % van de (bereikbare) huishoudens in haar gebied als abonnee ingeschreven. UPC verloor in de zomermaanden 9100 abonnees. Volgens een verklaring waren in de algehele UGC-cijfers 3200 abonnees opgenomen die als ‘gratis’ abonnees te boek stonden. UPC Digital, het digitale kabelpakket van UPC, behaalde op 30 september jl. de abonneestand van 56.800. Daarmee heeft 2,48 % van de analoge UPC-kabelkijkers een digitaal abonnement en is dit product sinds één jaar weer licht stijgend wat abonnee-aantal betreft. Het aantal internet (Chello)-abonnees is daarentegen veel hoger: 369.600 (15,7 % van de analoge abonnees) en 163.700 abonnees van het bereikbare bestand staan te boek als telefonie-abonnees. Met deze cijfers is UPC daarmee in Nederland vermoedelijk de kabelexploitant met de minste abonnees van het aantal abonnees dat ze kan behalen percentueel. UPC verhoogde de afgelopen periode in de meeste UPC-gebieden haar analoge kabeltarieven naar 15,20 euro per maand en ondervindt concurrentie wat betreft radio- en televisie via digitale satelliet en DVB-T.

In Nederland was de omzet voor UnitedGlobalCom (UGC) bij de UPC-deelnemingen 178,996 miljoen Amerikaanse Dollar (143 miljoen euro) over het derde kwartaal 2004. De omzet steeg daarmee met 28,16 miljoen Amerikaanse Dollar (22,53 miljoen euro) ten opzichte van derde kwartaal 2003.UnitedGlobalCom boekte over haar algehele bedrijfsvoering ter wereld een omzet van 658,46 miljoen Amerikaanse Dollar (526,8 miljoen euro) met een netto verlies van 70,2 miljoen Amerikaanse Dollar (56,16 miljoen euro).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *