LiveShop BV failliet: totale onduidelijkheid toekomst (update)

LiveShop BV, de besloten vennootschap achter de homeshopzender LiveShop is vandaag tesamen met Tel Sell BV failliet verklaard.
LiveShop zendt landelijk uit via analoge en digitale kabeldistributie met louter homeshopprodukties. Het bedrijf is voor 80 % in handen van ChelloMedia, onderdeel van Liberty Global, Inc. 20 % van LiveShop is in handen van het Tel Sell. Aanvragers van het faillissement van LiveShop BV zijn volgens Liberty Global, bedrijven die gelieerd zijn aan Tel Sell BV. (Dochters van) Liberty Global op hun beurt hebben het faillisement van Tel Sell BV aangevraagd. Tel Sell is in handen van de stichting Administratiekantoor Birotal. Tel Sell is opgezet door Loes Mulder die nog steeds directeur is van het bedrijf.

Bert Holtkamp, woordvoerder van ChelloMedia en Liberty Global zegt desgevraagd nog geen duidelijkheid te hebben over wat het bedrijf zal doen. “LiveShop blijft vooralsnog uitzenden,” aldus Holtkamp. ChelloMedia bestudeert de opties, maar is afhankelijk van een curator. Aangezien bij een faillissement contracten veelal nietig worden, kunnen kabelaars per direct de distributie van LiveShop staken. LiveShop had al aangekondigd een andere ‘zendermodel’ na te streven en vooral digitaal en via internet te willen doorgaan. Begin december kondigde de zender al aan dat de huidige werkwijze van LiveShop ‘financieel niet houdbaar’ is. LiveShop betaalt flinke vergoedingen aan de kabelexploitanten voor analoge doorgifte en zei daarom per 1 maart aankomende de analoge doorgiftecontracten op.

RTL Nederland stopt met de uitzendingen van Tel Sell, resp. LiveShop op RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 die vele uren op deze zenders overdag en ‘s nachts invulden. Zesko Holding (Casema, @Home en Multikabel) verklaarde middels woordvoerder Gradus Vos dat Zesko geen financiële problemen had met LiveShop. In een eerder stadium had Zesko al met LiveShop afgesproken de uitzendingen tot 1 maart te laten continueren. Volgens Vos is het aan Liveshop of haar curator om te bepalen hoe met die uitzendingen voortgegaan wordt. De zendercombinatie EuroNews/Het Gesprek tracht overigens al enige tijd in een aantal Casema-gebieden waaronder Den Haag, Utrecht en Zoetermeer kabeldistributie te verkrijgen, maar is daar tot op heden nog niet in geslaagd. De uitzending van dit combo-kanaal op de uitzendplek van LiveShop is volgens de woordvoerder op dit moment niet aan de orde. Het Gesprek heeft sinds vandaag analoge 24uur per dag-distributie via het etalagekanaal.

Gevraagd aan woordvoerder Bert Holtkamp hoe het kan dat de homeshopuitzendingen voortgaan bij het faillissement en of kijkers aangeboden produkten nog wel geleverd krijgen, zei Holtkamp dat dit in handen ligt van de curator maar dat daar in dit stadium geen zekerheden over gegeven kunnen worden. Normaal gesproken is bij afname van produkten van failliete bedrijven er geen enkele (lever)zekerheid te verkrijgen, aangezien geen verhaalmogelijkheid meer bestaat. Morgen zal mogelijk meer duidelijk worden over de uitzendingen en de toekomst. Opvallend is wel dat vanmorgen in de Telegraaf Sophia de Boer nog verklaarde dat voorzover zij wist Liveshop een gezond bedrijf is, nie twetende dat nog geen 12 uur later het faillisement werd uitgesproken.

UPDATE: ChelloMedia vecht faillisement aan

Liberty Global’s ChelloMedia heeft bekend gemaakt dat LiveShop BV met steun van ChelloMedia het uitgesproken faillisement aan zal vechten bij de rechter met het ‘oog op continuering van haar business’. Volgens woordvoerder Bert Holtkamp heeft LiveShop altijd aan haar financiele verplichtingen voldoen, met uitzondering van een geschil met Tel Sell BV. De uitzendingen gaan overigens ondanks de onzekerheden – ook voor klanten – gewoon door.

16 thoughts on “LiveShop BV failliet: totale onduidelijkheid toekomst (update)”

  1. Ben jezelf werkzaam Stephan.
    Weet je wel wat voor drama zich achter de schermen afspelen als je ineens geen werk meer hebt.
    Er zit een knop op je afstandsbediening als je dit soort programma’s niet wilt zien. Begrijp je dat…
    Hoe staat jou werkgever er eigenlijk voor.
    Zeg dit soort programma’s worden overdag uitgezonden….. of hou je in het belang van de maatschappij je handje op.
    Denk even na voor je iets schrijft.

    Marc 🙁

  2. Marc:

    Voor de werknemers zelf is het jammer, maar ik vond het zelf altijd (en dat vinden miljoenen andere mensen ook) dat het erg vervelend altijd was met die LiveShop/TelSell dingen.

    Maar ja, nu gaat RTL zeker in plaats van LiveShop/TelSell de hele tijd AstroTijd ofzo uitzenden.

  3. Beetje over de top deze reactie Marc.
    De kabelaars zullen deze zender zo lang mogelijk blijven uitzenden , ze verdienen er immers aan

  4. Op 2 januari 2008 voor het eerst van mijn leven iets besteld bij Liveshop met CC. Mooi klokkie.

    Gebeld op 9 januari , de uitzendingen gaan gewoon door, via het 0900 nummer gewoon bereikbaar (om te bestellen!!!) maar mijn klok wordt niet geleverd !!!

    Vervelend voor de mensen die er werken, maar met een faillisement in aantocht toch nog gewoon door blijven verkopen getuigt ook niet van enig moraal !

    Reactie op Marc, ook werkende mensen zijn wel eens thuis overdag, zeker als je onregelmatig werkt !!

  5. heb vorig jaar begin december 2 artikelen besteld
    voor een bedrag van 80,95, kan wel fluiten naar mijn geld of artikelen.
    dit was nog voor het faillissement.
    schandalig!!!!!

    grt carla

  6. Beste AD en Carla,

    Er wordt door Liveshop inmiddels gewoon weer geleverd, naar wat ik gehoord heb. Een kennis heeft van de week haar armbandje geleverd gekregen. Dus jullie bestelling kunnen jullie binnenkort ontvangen (hoogstwaarschijnlijk)

    Voor de rest heb ik wel respect voor wat de presentatoren daar doen. Hoeveel je van van alles moet weten. Je moet het produkt kennen, maar ook story’s er omheen. In spiegelbeeld je demonstraties doen. Dat lijkt me niet gemakkelijk. Ook niet om zo lang te moeten kletsen. Ik wil het menig ander “bekende” presentator wel is zien doen.
    Veel van dit soort presentatoren kletsen (in een loopje) met een paar zinnen het volgende filmpje aan elkaar. In een programma (als bijv. eigen huis en tuin of noem ze maar op, housevision, yachtvision)wat ook bol staat van de gesponsorde artikelen. Eigenlijk ook verkapte teleshopping.
    Teleshopping is booming business. Het zal niet door iedereen gewaardeerd worden maar ja. Zo dacht men ook over de soap’s en die zijn ook niet meer weg te denken van de nederlandse buis. Dus wen maar aan Liveshop.

    groet Marc

  7. Ik heb in december verschillende dingen besteld en normaal in een week gekregen hoor niets aan de hand aan mijn kant dus.

    Hannie

  8. ik heb mijn horloge 12 dec 2007 op gestuurt voor reparatie, jan jl brief naar curator gstuurd,en tot heden geen antwoord,(zeer ombeleefd)
    tenslotte is het mijn eigendom en wil ik eens vragen aan de rechter-commissaris of
    dit wel mag?

    dd,19 februarie 2008.

  9. hehe ook die shopping weg als ook nau die horos weg gaat ben ik pas echt te vreden dan kunnen jullie meer films ik tekst tv uit zenden wat jullie aan begin ook altijd deden

  10. ik heb 23 januari een camrea besteld en 30 januari betaald, en nu heb ik nog niks binnen en werd steds afgescheepd als ik belde , nu hoo ik dat ze gestopt zijn??!!! fijn

    dag 106 euro!!

  11. Had ook iets besteld. op 27 febr hebben ze netjes
    97 euro van mijn rekening afgetrokken en op 1 maart
    failiet heb via internet bankieren mijn geld laten storneren terug storten en ja hoor het stond 1 dag later weer terug op mijn rekening.
    Wat gebeurd er een paar dagen later brief van liveshop dat ik had allang mijn bestelling ontvangen volgens hun als ik de 97 euro even terug wou storten
    nou bij mij is er niks geleverd en 97 euro kunnen ze op hun buik schrijven
    Dus als je internetbankieren hebt heb je dus een mogelijkheid om zelf je geld weer terug te haalen
    veel sucses

  12. ik heb een dvdspeler gekocht en gekregen maar binnen 2 maanden vloog die bijna in brand waar moet ik nu zijn i.v.m de garantie voor reparatie of een nieuwe.
    meerdere malen naar ze gebeld op internet geemaild maar niets gehoord geen reactie niets.

  13. Ik heb in febt. ook iets besteld en netjes betaald maar heb nog steeds mijn bestellig niet ontvangen. geprobeerd te bellen naar klantenservies maar ze zijn niet bereikbaar. ik weet niet wat ik moet doen???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *