Opvallende SBS-zaken

SBS Broadcasting BV heeft gister haar seizoenspresentatie gegeven.
Zaken die DutchMedia opvielen – naast hetgeen anderen al meldden:

– SBS Broadcasting BV heeft over het eerste half jaar financieel beter gedraaid dan vorig jaar. Financieel directeur André Keuzen vertelde dit aan DutchMedia vooruitlopend op de cijfers die volgende week bekend worden gemaakt. Volgens Commercieel directeur Harold Zwaal haalde het bedrijf over de eerste zes maanden een marktaandeel van 32,5 % uit de televisieerclame-omzet in Nederland. Over (heel) 2003 was dit nog 28,7 %. In totaal streeft SBS Broadcasting BV ernaar om in absolute cijfers haar reclame-omzet met 4,5 % te laten stijgen in heel 2004.

– Net 5 zal in oktober een nieuw logo krijgen. Ook SBS 6 krijgt een aangepast logo.

– Op Veronica TV zal een Top 1000 Aller Tijden-versie te zien zijn van hetgeen Radio Veronica uitzendt. Gepresenteerd door o.a. Jeroen Kijk in de Vegte.

– Veronica Uitgeverij BV (een volle dochter van SBS Broadcasting BV) studeert op een derde televisiegids. Deze ‘derde’ gids moet naast Veronica Magazine & Satellite zich richten op de digitale kabelkijker met een totaaloverzicht van hetgeen digitaal op de kabel te zien is en de reguliere zenders. Peter Contant meldde DutchMedia dat het de verwachting is dat meer duidelijkheid over dit blad begin 2005 te verwachten valt.

– SBS Broadcasting BV zal voor het eerst ook een dramaserie met het Vlaamse VMMa coproduceren onder de naam ‘De Wet volgens Milo’ over een advocatenkantoor. Deze samenwerking is opvallend aangezien VT4 het ‘zusje’ van SBS Broadcasting BV is als dochter van SBS Broadcasting SA. VMMa is met haar zenders VTM, Kanaal Twee en Jim in felle concurrentie met de SBS-dochter. In Nederland zal de serie op Net 5 te zien zijn per begin september. Remko van Westerloo, programmaleider Net 5 – liet DutchMedia weten dat VT4 (met als directeur Patrick Tillieux) niet blij is met de coproductie met zijn concurrent. Voor SBS Broadcasting BV was deze coproductie echter een kans, waarbij het VMMa was die het aanbod deed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *