Zapperz: nieuw jongeren multimedia-initiatief

Onder de naam Zapperz start Michel de Winter een nieuw multimediaplatform voor jongeren. Met een nieuw bedrijf is Michel de Winter (oud-directeur van Slam! FM) de afgelopen maanden bezig geweest met het opzetten van een tv-zender, radiokanaal en webportal, gericht op 15 tot 25 jarigen.

Onderwerpen als (dance)muziek, beroemdheden, gadgets, films, games, (extreme) sport, mode en lifestyle zullen leidend zijn op het platform. Een nieuwe tv-zender (Zapperz TV) zal als hoofdmoot van het platform vooral korte programma’s uitzenden met items in de diverse onderwerpen die jongeren bezighouden. Gedacht worden aan 10 tot 15 minuten per programma. Ook zullen talkshows en live evenementen worden uitgezonden. Naast een reguliere uitzendingen, zullen de programma’s daarbij ook (kosteloos) op aanvraag worden aangeboden. De meeste producties zullen worden ingekocht bij vooral Engelstalige producenten. Nederlandse producties zullen zoveel mogelijk zelf worden geproduceerd. Zapperz TV zal bijvoorbeeld het evenement Sensation White en Sensation Black live uitzenden. Daarbij zal de zender het evenement vanuit verschillende hoeken filmen, waarbij de kijker zelf kan kiezen als thuisregissuer welk standpunt deze wil bekijken. Ook zal het platform programma’s op aanvraag gaan aanbieden.

Naast het tv-station zal ook een internetradiostation worden gelanceerd onder de naam Zapperz FM. Dit radiostation zal vooral dance en urban gaan uitzenden. Volgens Michel de Winter gemodelleerd naar hoe Slam! FM tot december draaide toen het nog volledig eigendom was van ID&T. De internetradiozender zal deels met DJ’s draaien.

Verder zal Zapperz ook bestaan uit virtuele omgevingen waar gebruikers met ‘DNA’s’ en een opgesteld profiel elkaar kunnen treffen. Daarbij wordt ook de mogelijkheid geboden tickets voor evenementen, reizen en meer te kunnen boeken.

Tevens zal Zapperz muziek tegen betaling ter download beschikbaar stellen en zullen ook games en films (tegen betaling) beschikbaar worden gesteld. Daarbij is de doelgroep telkens dezelfde jonge groep mensen, waarbij films in de thematiek actie, comedy, drama, horror, thriller, animatie, documentaires e.d. beschikbaar komen. Daarbij zullen ook (gratis) trailers getoond worden. Voor de betaalde diensten kan betaling via SMS,creditcards, Bill en/of andere gebruikelijke electornische betaalsystemen plaats vinden.

De bedoeling is dat het platform op 2 mei officieel ‘online’ zal gaan. Het (Gratis) televisiegedeelte moet de kern worden van het platform. Met IPTV- en kabeldistributeurs is Zapperz in gesprek om de zender via digitale platforms in pluspakketten aan te kunnen bieden. Als het platform goed draait, is het rond de zomer de bedoeling deze externe distributie te realiseren. In totaal is 1,5 miljoen euro in Zapperz geinvesteerd. Bij het nieuwe bedrijf Zapperz, dat in Amsterdam gevestigd is, werken zes mensen waaronder voor reclameverkoop Marjorie Verlaan (die tot december kabeldistributie en reclameverkoop voor Slam! FM deed) en Marvin Grell (webontwikkelaar, eveneens van Slam! FM afkomstig).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *