Lichte Casema-opleving?

“Op dit moment hebben we bij Casema een ‘digital freeze’, we hebben het in ons aanbod, maar doen er niets mee. Toch merken we dat er een lichte opleving is, de vraag neemt toe, terwijl we niets doen. Uiteindelijk begint de consument het te accepteren.”

Jos Molenkamp over CDT (Casema Digitale Televisie) in een interview met Robert Briel dat vandaag verscheen. Ik weet niet of deze quote klopt, maar hij lijkt me redelijk onzinnig.

Het aantal CDT klanten is circa 27.000/28.000. Dat is tov 30 juni 2002 (!) niet echt een ‘lichte opleving’ te noemen toen er nog 35.460 CDT-abonnees waren.

De totale digitale KABEL televisie markt bedraagt naar mijn idee circa 98.000. Op een totaal van circa 6,5 miljoen abonnees is dat behoorlijk teleurstellend; zelfs de Essent/TV Home prestaties (16.000 op 1,7 miljoen abonnees) zijn beter dan voorgaande versies van TV Home, maar blijft marginaal. Andere concepten en denkrichtingen behoeven uitwerking, zou je denken.

Waar Jos Molenkamp het dan over heeft weet ik niet. Alleen de satellietsector die inmiddels meer dan 550.000 DIGITALE huishoudens bedient in Nederland met meer dan 110.000 (voorzichtige schatting) betalende abonnees is daar leidend in, maar ik kan me niet voorstellen dat Molenkamp het over deze groep kijkers heeft gezien de historische Casema-afkeer van particuliere satellietontvangst.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *