‘Altijd op de hoogte’

RTL Nederland kwalificeert radio als kernactiviteit. Het bedrijf heeft sinds juni 2003 twee radiostations onder haar hoede waarvoor het op jaarbasis 8 miljoen euro per jaar dient af te dragen aan de staat tot 1 september 2011. Bij toeval keek ik op de website van RTL FM. De radiozender claimt dat luisteraars op het station ‘altijd op de hoogte’ zou blijven.. Nog los van het gegeven dat radiostations als Radio 538, Sky Radio en BNR Nieuwsradio de klok rond het nieuws verzorgen waar RTL FM het laat afweten en luisteraars andere zenders getuige luistercijfers prefereren, is de site een interessant mengsel van wel heel achterhaalde acties.

Immers als men vanaf 20 oktober luistert kan ‘een van die reizen naar swingin’ Londen’ in de wacht worden gesleept. En het ‘eerste en laatste concert van de Poema’s’ wordt door de radiozender gepresenteerd van 7 t/m 10 december’ waarbij ‘kaarten, CD’s en een meet & greet’ kan worden gewonnen…….aldus RTL FM’s website.

Website van radiostations zijn meestal het visitekaartje. Sky Radio, Radio 538, maar ook kleinere radiostations als ID&T Radio en Kink FM doen hun best om zo actueel mogelijk te zijn.

Het grootste commerciĆ«le mediabedrijf van Nederland heeft blijkbaar een andere interpretatie van ‘altijd op de hoogte’ voor de website van haar radiostation RTL FM. Blijkbaar is het radio-bedrijf van mening dat maandenoude informatie over afgelopen najaar afgesloten acties nog steeds relevant zijn als eerste keuzemogelijkheid op haar internet-uithangbord van zichzelf. Ik kan alleen concluderen dat RTL FM’s ‘ritme van de dag’ blijkbaar geen betrekking op het radiostation zelf heeft!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *