COLUMN-Versatel roept vanaf haar homepage bezoekers op die in (eredivisie) voetbal geinteresseerd zijn en een abonnement hebben op Canal+ per direct het abonnement op te zeggen en alle betalingen per 1 juni te staken middels het direct linken naar de door TROS Radar opgestelde voorbeeldbrief onder de noemer ‘Overstappen? Zo werkt het!’. Zo’n expliciete directe aanval op concurrenten om letterlijk abonnees te willen weghalen bij anderen, ten koste van de ander is relatief nieuw voor de televisiewereld. Zeker omdat hierbij ook in tegenspraak met de algemene voorwaarden van Canal+ (waar alle abonnees voor hebben getekend) opgeroepen wordt per direct betalingen te staken. Aldus roept Versatel (eredivisie)voetballiefhebbers op om Canal+ de rug toe te keren en bij haarzelf een abonnement te nemen. Verwijzen naar de algemene voorwaarden, verlaging van de abonnementsprijzen en het aanbod dat Canal+ doet (abonnementstermijn halveren), doet Versatel niet, evenmin wijst het telecombedrijf er op dat het betaaltelevisiebedrijf op een flink aantal buitenlandse voetbalcompetities blijft uitzenden alsmede een flink pakket films. Wellicht is het juridisch perfect mogelijk dat bedrijven andere bedrijven op deze wijze expliciet een hak proberen te zetten, moreel kan je je de vraag stellen of je op deze wijze met elkaars klanten wil omgaan…