Canal Digitaal begint in juni een proces die moet leiden tot de gedeeltelijke uitfasering van de Irdeto2-codering. Canal Digitaal zal de Irdeto2-abonnees een aanbod doen om over te stappen op Mediaguard3/Nagravision3. De bedoeling is dat de Irdeto2-codering bij de zenders van de ‘hogere’ pakketten daarna wordt uitgezet. Hoe het aanbod er uit gaat zien voor de klanten, kon Canal Digitaal-woordvoerder Martijn van Hout nog niet aangeven. Volgens Van Hout wordt nog nagedacht over de uitfasering van Irdeto2 voor het hele pakket, maar hier is nog geen beslissing over genomen. Om hoeveel klanten het gaat, wil Canal Digitaal niet prijsgeven.
De Irdeto-codering werd exclusief gebruikt door de voorganger van Canal Digitaal, MultiChoice in de periode 1996/1997. Hierna ging het bedrijf voor nieuwe klanten over op de Mediaguard-codering. In het voorjaar van 2005 heeft Canal Digitaal de Irdeto-klanten overgezet op Irdeto2, die hier in het geval van de lagere pakketten voor moesten betalen. Een deel van het aanbod van Canal Digitaal wordt niet in Irdeto2 aangeboden. Vermoedelijk gebruikt een groot deel van de Irdeto2-smartcardhouders hun smartcard met Common Interface-modules of middels SoftCAM-oplossingen. Irdeto2-kijkers zijn veelal satellietkijkers van het eerste uur.
Dit zat er natuurlijk aan te komen. Ik wacht het aanbod maar rustig af. Een ander kaartje is nog tot daar aan toe, maar veel mensen zullen wellicht ook een andere ontvanger moeten aanschaffen. En of Canal digitaal daar ook aan mee betaalt???
Het is alleen zo jammer dat Canal Digital gewoon maar aan kan rotzooien.
Geen regering of Consumentenbond die ook maar iets onderneemt.
Als CDS klant wordt je alle kanten opgeschopt zoals CDS het wenst.
Opzeggen……..ja dat kan, Digitenne………….of dat nu een goede oplossing is…………….
Nou, voor Mediaguard bieden ze klanten die een receiver hebben die de nieuwe kaart niet verdraagt tegen vriendenprijs een gecertificeerde receiver die goed werkt met de nieuwe Mediaguard 3 kaart. 60 euro voor een nieuwe receiver is volgens mij een goed aanbod.
Vandaag probeerde ik via de webshop van Canaldigitaal een kaart met cl module te bestellen zonder abonnement. Na ongeveer 3 uur en drie telefoontjes aan de klantenservice heb ik het nu opgegeven. De website is erg onduidelijk en primitief opgezet. Zo is het onmogelijk als je 1 keer te veel op de bestelknop hebt gedrukt om het bestelde vervolgens te verwijderen. Ook de aanwijzing van de klantenservice (start je computer opnieuw op) helpt helemaal niets. Ik hoop dat de nieuwe directeur van Canaldigitaal Andrei Noppe eens orde op zaken stelt. Als monopolist heb je verantwoordelijkheid om dit soort zaken goed te regelen. Ook het indienen van klachten zou eens goed aangepakt mogen worden. Ik richt mijn ergenis nu op deze pagina, omdat ik tot nu toe geen andere mogelijkheid heb gevonden om mijn klachten kwijt te raken. Er is wel zoiets als een klachtenformulier, maar dan heb je een klantennummer nodig. Die heb ik nog niet, want ik wil juist klant worden. Ik ben als nieuwe klant nog nergens zo slecht behandeld. Het is dat er geen andere mogelijkheid is om op mijn satelliet installatie Nederlandse TV te ontvangen, anders was ik al lang bij de concurrent. Ik hoor graag van anderen of ze vergelijkbare ervaringen hebben. Misschien kunnen we de handen ineen slaan om tot een verbetering te komen. Er zal toch zeker wel een toezichthouder zijn waar we onze klachten kwijt kunnen?????
ik voel mij benadeeld door ziggo de kwaliteit is slecht de halve tijd zijn zenders zoek of het beeld stotterd en ook veels te duur wil je een exstra pakket pakken betaal je je scheel.dus ik ben niet kapot van ziggo digital,had ik er maar nooit aan begonnen heb er spijt van en voel mij opgelicht